czwartek, 16 czerwca 2016

Mydlnica lekarska w pielęgnacji włosów i skóry głowy.



     Mydlnica lekarska, jest to roślina niepozorna. Rośnie ona w Polsce dziko, jak i jest specjalnie uprawiana głównie ze względów leczniczych. Wywar z mydlnicy lekarskiej, nie tylko dobrze się pieni ale i również odtłuszcza. W dzisiejszych czasach jest chętnie wykorzystywana do produkcji szamponów, żeli jak i leków wykrztuśnych.

 Mydlnica na pewno nie sprawdzi się u każdego. Przyda się osobom z przetłuszczającymi się włosami jako płukanka i szampon, włosom wrażliwym jako szampon oraz tym, które są cienkie i oklapnięte jako płukanka - sprawi, że włosy będą odbite od nasady, będą bardziej świeże i wolniej się przetłuszczą. 


  Nie poleca się stosować mydlnicy lekarskiej osobom o suchych, zniszczonych, sztywnych czy szorstkich włosach, które nie przepadają za ziołami ponieważ  zamiast nam pomóc, może tylko sprawić, że włosy będą bardziej przesuszone. 



Jak stosować mydlnicę? 

Płukanka: 

2 łyżki korzenia mydlnicy
2 szklanki wody

Gotujemy mydlnicę 5-10 minut pod przykryciem, przecedzamy, studzimy i płuczemy dokładnie skórę głosy lub/i włosy.

 Efekty: 
włosy wolniej się przetłuszczają, są bardziej puszyste i odbite od nasady. Dzięki temu jest ich więcej a kucyk staje się grubszy. 
Myślę, że nie powinno się jej stosować po każdym myciu, ponieważ jak każde inne zioło może wysuszyć nam włosy.


Szampon:

2 łyżki korzenia mydlnicy
1 szklanka wody

Gotujemy tak jak powyżej. Dla lepszego efektu mycia, możemy dodać do wywaru: żółtko, miód, cytrynę, rumianek ( blondynki ), półprodukty czy olejki eteryczne. 

Szampon ten różni się od normalnego. Mniej się pieni i potrzeba więcej wytrwałości w myciu nim włosów. Polewamy wywarem suchą skórę głowy, masujemy i pozostawiamy na 5 minut. Po tym czasie dokładnie spłukujemy włosy. 

Efekty: 
włosy stają się dłużej świeże.


Mydlnicę lekarską możemy znaleźć w aptekach i sklepach zielarskich. Ja za 50 g opakowanie mydlnicy zapłaciłam 4.50 zł. Moim zdaniem za taką cenę watro wypróbować mydlnicę na swojej skórze :)



Znacie mydlnicę lekarską? Może używałyście produktów ze składnikiem mydlnicy?
Buziaki

11 komentarzy:

  1. Fitomed ma fajny szampon z mydlnicą lekarską :) Bardzo lubię ją w kosmetykach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam kosmetyków z fitomedu :-)

      Usuń
  2. Słyszałam o niej ale poki co nie bylo okazji aby przetestowac :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wstyd się przyznać że jeszcze nigdy nie próbowałam, a takie naturalne ziółka to wręcz moja specjalność. Muszę wypróbować na moich falach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie próbowałam :-) muszę się rozejerzeć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją dostać między innymi w aptekach :-)

      Usuń
  5. Nie znałam wcześniej mydlnicy:)
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o niej wcześniej :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  7. To chyba coś dla moich włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydałaby mi się do moich włosów, ale nie miałam chyba wytrwałości, by stosować.

    OdpowiedzUsuń