wtorek, 14 czerwca 2016

Jakie pytania zadawałam na początku włosomaniactwa. Cz. 2



   Czy osoby z przetłuszczającymi się włosami mogą stosować olejowanie? 
 Zanim zaczęłam stosować olejowanie; "jak inne dziewczyny mogą nakładać na włosy i skórę głowy coś takiego. Przecież to tylko spowoduje, że włosy będą tłuste. A co jeśli nie zmyję oleju? Będę musiała chodzić z tłustymi włosami!" - Tak parę lat temu myślałam, myliłam się, dopóki nie sprawdziłam i się nie przekonałam na własnej skórze. Olejowanie włosów a szczególnie skóry głowy, to najlepszy pomysł jaki tylko może być. Skóra głowy szybciej może na mnie przetłuszczać tylko z powodów że: Myjemy skórę głowy zbyt mocnym szamponem, ciągle suszymy gorącym nawiewem, zamiast myć chłodniejszą wodą włosy - myjemy za gorącą. Przyczyn może być wiele nadmiernego przetłuszczania. Jednak według mnie, olej może pomoc pozbyć się ciągle przetłuszczających się włosów dzięki nawilżeniu skóry głowy.


   Jak mogę ochronić swoje włosy idąc na basen? Czy podczas kąpieli je niszczę? 
Chlor, który jest na basenie niszczy i wysusza włosy. Częste wizyty na basenie mogą spowodować, że nasze włosy stracą swój kolor ( jeśli są farbowane ), również chlor zniszczy naszą strukturę włosa. Przed wejściem na basen, możemy więc nakładać na nasze włosy maskę, odżywkę, olej, aby zabezpieczyć je w jakimś stopniu przed działaniem niebezpiecznego chloru. Również myślę, że nie powinnyśmy używać suszarek dostępnym przy wyjściu z basenu. Zauważyłam, że nie mają one regulacji temperatury, co skutkuje gorącym nawiewem i dodatkowo powoduje niszczenie i wysuszenie naszych włosów.


   Czy podcinając włosy, przyśpieszę ich porost?
Przez długi okres czasu, sama żyłam w błędzie. Wydawało mi się, że jeżeli będę obcinać często swoje włosy, one szybciej urosną. Prawda jest całkiem inna. Obcinanie końcówek nie ma nic wspólnego z porostem włosów. Jeśli mamy połamane końce, nie widzimy różnicy w przyroście, dlatego, że szybko się wykruszają, urywają podczas czesania i wg. Dlatego lepiej stosować różne olejki, kosmetyki na końcówki, by je wzmocnić a porost naszych włosów zależy od tego jak będziemy się odżywiać i stosować suplementacje i pielęgnacje od wewnątrz i zewnątrz naszego organizmu.


  Czy po miesiącu intensywnej pielęgnacji moje włosy będą ładniej wyglądać? 
Moim zdaniem nie do końca, Wszystko zależy od tego w jakim stanie są nasze włosy. Jeżeli są mniej zniszczone, szybciej zobaczymy dane efekty. Mogła bym powiedzieć, że po paru myciach zobaczymy jakieś zmiany. Natomiast włosy bardziej zniszczone będą potrzebować dużo dużo więcej czasu na regenerację.


 Czy kosmetyki, które sprawdzają się u innych, sprawdzą się i u mnie?
Tak na prawdę wyróżniamy dużo typów włosów, a każdy z typów trzeba pielęgnować w inny sposób. U osób z prostymi i lekko zniszczonymi włosami pielęgnacja będzie wyglądać całkiem inaczej niż u osoby z kręconą, zdrową, bujną czuprynką. Moim zdaniem, warto inspirować się opiniami i spostrzeżeniami innych osób. Należy jednak bardzo uważać i zwracać uwagę na to czy włosy danej osoby, która jest dla nas inspiracją są podobne do naszych. Jeśli tak, to prawdopodobieństwo, że kosmetyki które stosuje sprawdzą się i naszych włosach. 



A jakie Wy zadalibyście pytania? Co dręczyło Was na początku dbania o włosy?
Buziaki

2 komentarze: